Sunday, June 10, 2012

I'm Back!!!



HAPPY SUNDAY MORNING..... =)



It's been a long long time Im not visiting my blog... n mencoret post... Im quite busy, plus my lappy got problem. Well.., now I tengah cuti, and I try to spend my time dengan menulis. Lama kot tak update. But, Im very thankful to God because Im still awake, and still can open my blog. Open punya open, tengok ada 26 followers. Thank you so much guys sebab sudi followed blog sy yang tak seberapa ini. Saya sangat menghargainya. Sayang you all... and keep in touch ya. What I'm gonna to say ..mmm..

Ohya, kebelakangan ni saya sebenarnya sibuk sangat dengan study, asignments, thesis, n exam. Macam - macam masalah telah menimpa diri ini. Namun, saya cuba seadaya untuk terus tabah. Thesis tak siap lagi, n kena submit 20 hb ni. Oh Gosh... Tired sangat2, tapi what can I do, student's life memang camni. Right..? Apabila banyak sangat masalah menimpa, kadang kala saya berasa ingin sahaja berputus asa. For example, malam tu, saya tengah bersemangat buat asignments kajian tindakan n perlu submit keesokkan hari. Saya dah ada buat sikit2, n just nak sambung. starting jam 10 pm like that la, buat punya buat until jam 8 am, suddenly lappy I jammed. Im panicked, n I turned off. Then, bila nak on balik, x boleh. Blank je. Then I started crying, because i only saved it in my lappy. What a messy on that time. I dont what to do, I just cried, and blamed myself about what happened. I gived up time tu. Sejak hari itu, i dah tak tahu nak buat apa, lappy dah rosak, asignments pula melambak, nak pinjam lappy member, susah sebab they all nak guna juga. Last2, I buat and hantar juga walapun lewat. Saya cuma berharap sangat agar lecturer dapat terima and tak potong markah saya banyak sangat. Huhu..

Then, masalah family pula datang, masa exam. Beberapa minit lagi nak masuk examination hall, i received a call from my aunt, and she said yang my nenek can't talk. Maksudnya, suara dia hilang tiba-tiba. Oh, I so terkejut, and started crying. Saya tak dapat buat apa2 coz saya berada jauh dari mereka, and saya hanya mampu berdoa agar nenek saya selamat. Time exam, kepala saya sangat sakit, and pening, maybe coz pressure yang kuat, tambahan saya tak tido semalaman coz buat ulangkaji untuk 2 papers. Plus, berita tentang nenek saya, akibatnya, I lose my focus.Saya telah berusaha, dan sekiranya result mengecewakan, saya pasrah. Habis exam, saya terima call sekali lagi from kampung said my nenek dah ok. She can talk again. Oh.. saya sangat happy and bersyukur, anmun ketika dengar suara nenek dalam talian, once again I cried. Saya sangat rindukan my family and my village. I wonder, if they miss me too....... I hope so. Apapun, Im so grateful. God Bless..Amen.

Banyak lagi masalah, tapi saya tak perlulah ceritakan semuanya kot. Sebagai pengajaran, apapun masalah yang berlaku dan kan mendatang, hadapilah dengan senyuman. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya, dan kita perlu menghadapinya dengan fikiran positif dan rasional. Jangan ambil tindakan membuta tuli, sehingga memudaratkan diri dan orang lain. Dont be stupid, and think smart.

Someone pernah ckap kat I; sesusah mana pun kita, fikirlah bahawa ada orang lain yang lebih susah, malah lebih menderita berbanding kita. Janganlah mudah mengalah, dan mengambil jalan mudah untum menyelesaikannya. If got problem, dont just keep it, luahkanlah kepada sesiapa sahaja, and dont be alone. Kalau kita berseorangan, syaitan akan mudah untuk menghasut kita. Kalau tidak ada tempat untuk mengadu, ingatlah bahawa TUHAN sentiasa ada. Berdoa, dan memintalah petunjuk dengan TUHAN, luahkan kepada TUHAN, selepas itu, anda pasti berasa tenang.




DENGARKAN LAGU INI, dan ANDA PASTI  TERSENYUM..   =)


0 What They Say?:

Post a Comment